Mysig fredag

Standard

Vilken otrolig mysig start på dagen vi haft. Vädret är verkligen toppenskönt och jag och barnen har varit ute flera timmar. Mötte upp min kompis Jill och hennes ungar uppe vid eljusspåret och där blev vi som sagt kvar ett bra tag. Tyvärr kom jag hem en Vilgotmössa och två spadar fattigare. Blir till att gå upp en sväng till senare och hoppas på att vi i alla fall kan hitta mössan. Vilgot fick fina presenter av Ebba och Ludvig också. En ritbok, en pysselbok, pennor och ett armband som Ebba gjort som det stor Vilgot på. Nu när Alma sover ska jag sätta mig ner med Vilgot och ägna lite tid till bara honom. Det är viktigt att knipa de där små stunderna när man har möjlighet att bara vara med ett barn tycker jag.

I måndags fyllde Vilgot fyra år så helgen den har bestått av födelsedagsfiranade och tårtätande så det nästan stod ut genom öronen. Månaden kommer fortsätta med kalas varenda helg tror jag. Vi har många helger att se fram emot med andra ord.

Tiden den går verkligen så fort. Tänker ofta att jag ska hinna med och blogga mer. Printa ner livet på med digitalabokstäver. Men det kommer alltid något i vägen vilket är lite synd. Det är ju toppen att ha bloggen för att kunna titta tillbaka på livet och se vad som hänt. Tyvärr är det ju så lätt att glömma. Min ambition nu är att publicera ett fota per dag med några rader text till det. Då får jag ju också öva mitt fotoöga lite.

Lämna en kommentar