Full fart mot ett nytt gott år

Standard

Nu är jag mitt i nyårsfixet här hemma. Barnen är parkerade hos mamma och pappa för några timmar så att jag ska kunna dammsuga och förbereda lite god mat. I år har jag dock varit duktig vad gäller maten så det är faktiskt inte så mycket kvar att göra. Kanske att man hinner med att sova en halvtimme och till och med snygga till sig lite utan att stressa.

I år har vi som vanligt besök av våra vänner Cicci och Ola och deras barn. Kvällen kommer bli lugn med en sen middag. Får se om vi till och med tar middagen då barnen har somnat. Planen är i alla fall att de ska få äta våfflor vid fem och sen blir det nyårsmiddagen lite senare på kvällen. Årets nyårsmeny består av Vitlöks bruchetta till förrätt. Till middag blir det svamp- och parmesanöverbakad oxfilé med potatisterrine och basamicosky och till efterrätt chokladbakelse med mojito och ananssalsa. Gott hoppas jag. Ser verkligen fram emot denna kväll då jag tycker att det är så otroligt mysigt med nyår.

Nästa år ser jag verkligen fram emot. Tror att det kommer bli händelserikt år med massa kul. Har lite planer på vad som skall komma ske, men dessa planer håller jag för mig själv ett tag till.

 

Gott nytt år alla mina vänner. Hoppas ni får en underbar kväll!

Lämna en kommentar